remotename w ifup-ppp

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Pon, 27 Gru 1999, 13:53:22 CET

On Fri, 24 Dec 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Cze,
>
> Już prawie doprowadziłem PPP do działania w rc-scripts, ale jest jeszcze
> jeden problem.

Nie rozumiem. U mnie dzialalo od zawsze. Co takiego doprowadziles do
dzialania?

> ifup-ppp na sztywno ustawia "remotename $PPP". Rozumiem, czemu ktoś coś
> takiego wymyślił --- każdemu ifcfg-pppx odpowiada jeden wpis w
> /etc/ppp/pap-secrets.

Akurat to pozostalo jeszcze z RedHata. szczerze mowiac nigdy mnie nie
interesowaly te parametry. uwazam ze te wszystie chapy i papy sa o d*
rozbic.
Skoro bylo to zostawilem.

> Niestety w wielu przypadkach jest to błędne postępowanie. Wtedy gdy
> nazwa zdalnego systemu nie jest znana przy połączeniu, a także gdy
> wykorzystywana jest autentykacja.

Wyjasnij to troche szerzej

> Wesołych Świąt,
>            Jacek
> --

PS: Nie podoba mi sie ze zaczoles wprowadzac elementy usernetctl.
Jest to zupelnie niepotrzebne a wprowadza duze niebezpieczenstwo.
Rozumiem ze jest ci to potrzebne do uruchamiania pppd do tepsy bez roota.
ale akurat to mozna zrobi na wiele innych prostrzych sposobow.

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL