FSCK na rootfs

Bartosz Waszak waszi w pld.org.pl
Wto, 28 Gru 1999, 23:49:49 CET

Jakiś   czas   temu    zrobiłem   plombę  na  rc-scripts mający na celu
umożliwienie pracy w systemach z rootfs na NFS (i  innych,  które   nie
mają  fsck.*). Obecnie problem rozszerzył  się gdyż doszło kilka nowych
fs'ów, które nie używają fsck i pozostały stare takie  jak romfs itp. W
jaki sposób to zaplombować - mam trzy pomysły:

- Dopisanie do regexpa reszte tego typu fs'ów (niezbyt  eleganckie, ale
proste i skuteczne ;))

- Zczytywanie wartości 6 pola z /etc/fstab  dla / (ale user  musi o tym
wiedzieć - nie   mniej  to pole  jest   przeznaczone  do   tego celu  i
powinnobyć wykorzystane)

- Stworzenie fake  fsck.* dla np: nfs  - fsck.nfs (będącego linkiem dla
/bin/true), tylko do jakich pakietów powsadzać te wszystkie fsck.*

Plus możliwe combosy powyższych.

PS. Obejrzałem   pobieżnie  pump'a  - trzebaby     go  zapaczować    na
/etc/sysconfig/interfaces    -> czy  to nie ma znaczenia  dla działania
dhcp i czy dhcp już działa -> będzie mi to niebawem potrzebne.

--
 -=[   Bartosz Waszak   ]--[                                              ]=-
-==[  waszi w pld.org.pl  ]==[            Live long and prosper.            ]==-