TOTALNEW (fwd)

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.org.pl
Wto, 24 Paź 2000, 21:39:35 CEST

On/Dnia Tue, Oct 24, 2000 at 09:08:07PM +0200, Paweł Sakowski wrote/napisał(a)
> A czemu wogóle miałoby byc używane net-tools, nawet jeśli jest?
docelowo zrobię tak jak proponował Artur tzn. statyczne arpy
będzie się wpisywało do /etc/sysconfig/static-arp
i wszystko będzie ustawiane wyłącznie iproute2'em

> "none" sugeruje że nie ma żadnej automatycznej konfiguracji adresów, a
> przecież na każdym hoscie (nie routerze) działa "stateless IPv6 address
> autoconfiguration" (jeśli router jest w sieci i wysyła RA).
racja, sugeruje źle. Zmienie na stateless i będzie po problemie.

> I jeszcze jedno o czym trzeba pamiętać (potrafi narobić problemów):
> Nie należy dawać opcji "arp on/off" i "multicast on/off", jeśli nie są
> zdefiniowane w ifcfg-config.
Jeśli kernel zachowuje się poprawnie to ok. Niestety różne rzeczy różnie
działają dla ipv4 i ipv6 (jak np. ip addr add przy device down)

> Powinno być użyte to co kernel uzna za
> "default". W tej chwili np. stawianie aliasów powodowało ustawienie
> NOARP na eth.
aliasów ? o aliasach typu eth0:0 to już wieki temu zapomniałem i nie supportuje.
Z mojego punktu widzenia nie ma czegoś takiego jak aliasy :-)

> Super. Przy sulogin też? (Nie lubię .bash_profile i .mc/ w katalogu
> głównym)
ta zmiana powoduje ustawianie powyższych zmiennych *zawsze* w momencie
odpalania daemon() lub run_cmd(). Zmiana jest lokalna (nic nie jest
eksportowane)

> Pozdrowienia,
>         Jacek

Kolejne uwagi mile widziane :-)