Prosba o pomoc

Andrzej Hajda andrzej w druid.if.uj.edu.pl
Pon, 28 Maj 2001, 21:54:20 CEST

On Mon, 28 May 2001, ICE wrote:

> zrobilem wpisalem tak:
> chroot /dest bash
> i jest bash ale ciagle wypisuje mi jak wpisze passwd:
> passwd: cannot determine your user name
> probowalem chpasswd ale to odpowiada mi:
> chpasswd: PAM authentication failed
> no i co z tym fantem zrobic?

No to cos masz jeszcze nie zainstalowane,
pewnie nie masz pliku /etc/passwd.
U mnie wlascicielem tego jest pakiet 'setup',
sproboj doinstalowac to recznie.

> mam jeszcze pytanie dotyczace initrd. robie:
> geninitrd /boot/initrd-2.2.19-3.gz 2.2.19-3
> no i tworzy mi sie initrd-2.2.19-3
> trzeba jeszcze utworzyc link do initrd? to ma byc symlink czy link? i jaka to
> jest roznica miedzy nimi? link ma byc w /boot czy gdzies indziej?

Link ma byc w boot, wszystko jedno jaki, wiec lepiej symboliczny ;)
Link symboliczny, to prawie zwykly plik z zapisana sciezka do
wskazywanego pliku, tylko
odpowiednio interpretowany przez system.
Hardlink to faktycznie, kazdy zwykly plik. Tzn zawartosc pliku gdzies
siedzi na dysku, a w jakims katalogu jest zapisane info o nim: nazwa,
rozmiar, daty, itp, itd i to info to hardlink, kazdy plik, zeby byl
widoczny w systemie musi miec co najmniej jeden hardlink. Tak wiec komenda
'ln' tworzy jeszcze jeden hardlink do pliku wskazywanego przez jej
parametr.

> no i pomimo utworzenia initrd jeszcze raz komp nadal wisi po wyswietleniu
> linijki
> init: auto: No such file

Sprawdz i ewentualnie doinstaluj SysVinit i rc-scripts.
Poza tym podczas instalacji pakietow, instalator ;)
powinien wypisywac, czego mu sie nie udalo zrobic.

> oj oj za zabardzo ostra jazde chyba sie wzialem ;)
> Marek

Poczekaj, az sie rozpedzisz.
AH