fsck

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 13 Paź 2001, 00:06:59 CEST

On Fri, Oct 12, 2001 at 08:47:13PM +0200, Michal.Abramowicz w pseinfo.pl wrote:
> no i stalo sie ;) po grzebaniu spod roota ;) zrobilem wielkie kuku na
> maszynce domowej
>
> fsck.ext2: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/hdb3
> The superblock could not be read or does not describe a correct ext2
> filesystem.  If the device is valid and it really contains an ext2
> filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock
> is corrupt, and you might try running e2fsck with an alternate superblock:
>     e2fsck -b 8193 <device>
>
> i taki o to komunikat dostaje i powiedzmy ze boje sie mieszac w tych
> [...]
Na własne ryzyko, pamiętaj. Zrobiłbym to co proponuje fsck:
    e2fsck -b 8193
lub e2fsck -b 16384
lub e2fsck -b 32768

Podejrzewam, że to będzie ta ostatnia wartość.
I nie pyraj jeśli spróbujesz, któreś z tych poleceń,
a nie znajdzie tam superblock-a, to się wykrzaczy, ale
nie powinien nic namieszać w fs.

Mi się kiedyś udało tak odzyskać calutki fs.

man e2fsck

    wrobell <wrobell w ite.pl>