Przegladanie zasobow sieciowych z pod GNOME-1.4 vs xmms

Robert Święcki jagger11 w kki.net.pl
Pią, 23 Sie 2002, 21:07:30 CEST

Dnia pią 23. sierpień 2002 18:42, Krzysiek Taraszka napisał:

> tak mnie cos wzielo ostanio za desktopowanie i ... zastanawia mnei czy
> jest jakas aplikacja dla gnome dzieki ktorej moge bezproblemowo przegladac
> zasoby sieciowe udostepnione przez inne komputery ? i jak tutaj ma sie
> xmms ? czy moze odtwarzac tak udostepnione utwory ? tzn z udostepnionego
> dysku ?
> wiem, wiem, ze najlepszym rozwiazaniem byloby smbmount i z tych zasobow
> sluchac .. ale mnei interesuje w/w problem.
> Ktos juz tak probowal ?
>
> Krzysiek Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)

właśnie pisze przeglądanie zasobów sieciowych:

http://home.elka.pw.edu.pl/~rswieck1

projekt: Sambotron, na razie w dosyć wczesnym stadium (przeglądanie plików)
ale jak będę miał więcej czasu to rozwinę program i udostepnie źródła. Co do
xmms, dopóki ktos nie napisze plugina nie da się, to wymaga mapowania
filesystemu (czyli smbmount, ponioeważ mms uzywa stadardowych glibcowych
open, close, read), ewentualnie czegoś, co po kawałku będzie zaciągało i
udstepniało xmmsowi ale tutaj jest problem, czsami tak robię i pomimo, że
muza się ściąga to xmms to na poczatku oblicza długość utworu i gra już tyle
do końca (więc trzebaby zmienić kod xmms by obliczał długość utworu
dynamicznie). W sumie można się porwać na napisanie tego plugina (za pomocą
libsmbclient). Ja, osobiście, mam w swojej sieci stronę z listą skanowanych
zasobów na komputerach, po kliknięciu (zabawa z mime) odpala mi się skrypt,
który montuje zasób i odpala mc. Wtedy przeglądam sobie zasoby a jak chę
posłuchać mp3 to naciskam enter i voila.
--
	Pozdrowienia, Robert!

Ah, sweet Springtime, when a young man lightly turns his fancy over!