dlaczego samba wymaga cups?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 30 Sty 2002, 10:34:15 CET

On Wed, Jan 30, 2002 at 08:44:06AM +0100, Michał Kuratczyk wrote:
> ~ $ rpm -ql cups | grep ^/usr/bin
> /usr/bin/cancel
> /usr/bin/disable
> /usr/bin/enable
> /usr/bin/lp
> /usr/bin/lpoptions
> /usr/bin/lppasswd
> /usr/bin/lpq
> /usr/bin/lpr
> /usr/bin/lprm
> /usr/bin/lpstat
Czyli można z cups kożystać, tak jak z każdego innego lpr.
To po cholerę zależność od cups-libs???

> Nie mają. Przecież to jest taka sama kwestia jak w prawie każdym
> przypadku dodatkowej funkcjonalności: czy kompilować vim-a z perlem?
> a z pythonem? Czy użytkownicy mają obowiązek z korzystania z tych
> języków? Nie, ale niektórzy inni chcieliby skorzystać z możliwości
> dawanych przez vim-a. Nie ma więc sensu się denerwować.
Ale jak sam zauważyłeś, cups udostępnia taki sam interfejs, jak inne
lpr-y. Więc wydaje mi się że jakakolwiek zalezność od bibliotek cups
jest zbędna. Ale jak ktoś mi wytłumaczy po co to, to nie ma sprawy.

Pozdrowienia,
        Jacek