2 GB limit cd...

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Śro, 10 Lip 2002, 00:03:34 CEST

On 02.07.09 Marcin Jurczuk pressed the following keys:

> Tak wlasnie zrobilem :-)
> Rzeczywiscie system obsluguje pliki > 2 GB mozna je tworzyc ..zastanawia
> mnie tylko bbrak supportu z poziomu aplikacji typu ncftp..pomiedzy
> maszynami *BSD zarowno ftp'y jak i inne softy widze poprawnie rozmair
> pliku...

Problem leży w tym, że nawet jeśli program jest skompilowany z glibc
kompilowanym na kernelu 2.4, to largefile nie musi jeszcze działać. Żeby
to działało, trzeba przy otwarciu pliku dodać flagę O_LARGEFILE do
open(), inaczej po przekroczeniu rozmiaru pliku 2G przy zapisie program
dostaje sygnał SIGXFSZ (default handler drukuje wtedy File too large).

Robert

PS. Usuń O_LARGEFILE w systemie z Linuksem/86 zawierającym support dla
dużych plików i patrz na efekty.

PPS. Pamiętam, że była jeszcze jakaś magia z definicją, coś jak
OFFSET_BITS 64, czy jakoś tak.

--
Bastard Operator From 149.156.96.35