Problemy kernela na i815EP

jasio@myslenice.pl.eu.org jasio w myslenice.pl.eu.org
Czw, 18 Lip 2002, 09:58:11 CEST

Nakryłem to jajo jakiś czas temu przy okazji próby instalacji PLD z płytki
- kernel 2.2.20 (aktualny) domyślnie włączył obsługę DMA (płyta to ECS na
intelu 815EP) w efekcie czego próba zamontowania CD-ka kończy się zwisem
na twardo bez jakiegokolwiek komunikatu (nawet SysReq nie działa :-( ).
Ostatnio trochę popróbowałem - już na zainstalowanym PLD - dokładnie te
same objawy, w logach nic ... Dopiero zainstalowałem hdparma i wyłączyłem
DMA dla CD-ka - wtedy idzie OK - montuje i działa. Dla ułatwienia dodam -
że CD to LG-40x bez UDMA (jakieś tam dma to on mimo wszystko ma :-),
podpięty jest na drugi kanał IDE jako master. dysk mam na pierwszym kanale
jako master (i tylko do dysku mam tasiemkę 80-tkę :-) - z nim nie ma
problemu przy włączonym DMA ... Czy to jest jakiś bug w kernelu, czy w
kernelu PLD-owskim ?
Pozdrawiam
Jasio.
--