Outlook i STARTTLS

Daniel Mróz beorn w send.gromada.pl
Czw, 18 Lip 2002, 11:41:00 CEST

On Thu, Jul 18, 2002 at 11:07:16 +0200, Michal Margula wrote:
> Ostatnio odpaliłem Postfixa z TLS oraz SMTPAUTH. Mam teraz dziwny problem.
> Niektóre outlooki działają OK jeśli wpisze się port 25 i ustawi SSL
> natomiast inne krzyczą, że od serwera dostały '500 Unsupported command'.
> Dałem debug i tego nie widać nigdzie. O co tu chodzi? Po wklepaniu portu 465
> (gdzie słucha postfix w trybie wrapper) wszystko działa OK. Wszystko
> sprawdzane na Outlookach 6.0
Mam to samo na Qmailu. Na dodatek Netscape 6.2 i Mozilla 1.0 zwisaja
przy probie wyslania wiadomosci po TLS. Qmail jednak nasluchuje tylko
na porcie 25.
Niby wszystko OK...

[beorn w rei beorn]$ telnet 192.168.0.40 25
Trying 192.168.0.40.25...
Connected to xxx.xxx.xxx.xx.
Escape character is '^]'.
220 xxx.xxx.xxx.xx ESMTP
STARTTLS
220 ready for tls

Na razie nie mam czasu i sil zeby dochodzic co sie do cholery dzieje.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w--- O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h+ r--- y?