karta dźwiękowa

Grzegorz Godlewski ggodlewski w wi.ps.pl
Pią, 19 Lip 2002, 21:46:39 CEST

> 1. kernel 2.4, alsa 0.9
>
> jakie pakiety? Bo w nest-test jest tylko kernel-sound-alsa-0.9rc2. A co z
> utils i lib?

Do wlasnorecznego budowania alsa.spec, alsa-utils.spec o ile sie nie myle.

> 2. devfs, devfsd
>
> w /dev/snd mam:
> controlC0
> midiC0D0
> pcmC0D0c
> pcmC0D0p
> pcmC0D1p
> timer
> zrobiłem symlinka /dev/dsp do tych pcm* ale to nie to (mpg123: can't reset
> audio. <cos tam> No supported rate found.).
Symlink na devfs chyba nie jest potrzebny - wszystko robisz przez devfsd.conf
tak jak podalem. Wiecej informacji mozesz wyczytac z /proc/asound.
Jestes pewien ze to co odtwarzasz jest dobre?

> A jak srawdzić czy to działa? Jak będzie np. z arts i mpg123? Póki co to
> mpg123 twierdzi że nie może otworzyć /dev/dsp (lub jak wyżej gdy zrobie
> symlinka). Moduły są załadowane (lsmod).
Sprawdz devfsd.conf. Dodaj siebie do grupy audio. Alsamixer - podglosnij
bo domyslnie wszystko jest wylaczone.
W /proc/asound powinienes miec katalog card0.

Pozdrawiam,
--
/ Grzegorz Godlewski                     /
\ Mail: ggodlewski w wi.ps.pl              \