serwer na PLD

Mariusz Mazur mariusz w isn.pl
Pią, 19 Lip 2002, 22:52:00 CEST

On Friday 19 July 2002 22:09, mcINEK wrote:
> Po dosc pobierznym obejrzeniu PLD doszedlem do wniosku ze ta dystrybucja
> jest zaje..... i mam zamiar postawic na niej serwer szkolny. Mam w zwiazku
> z tym dwa pytania. Otoz poniewaz ma to byc bramka do internetu to na jakie
> pakiety przy instalacji zwrocic uwage? I jeszcze jak maskarade pakietow,
> tzn zeby komputery wewnatrz sieci (192.168.2.xxx) mialy dostep do internetu
> na SDI?

Sposób jest dosyć prosty. Kombinujesz sobie jakiegoś znajomego admina,
mówisz, żeby ci postawił serwer, po czym czytasz konfigi żeby się nauczyć co
jak i dlaczego. Jak już się oczytasz konfigów to stawiasz ten serwer
spowrotem ale własnoręcznie i od zera. A odnośnie maskarady to pierw się
musisz zdecydować jakie jądro chcesz (a ostrzegam, że z jądrami 2.4 jest w
pld jeszcze nie do końca stabilnie z punktu widzenia użytkownika).