kompilacja jadra

Czw, 18 Lip 2002, 21:36:28 CEST

On Thu, 18 Jul 2002, Krzysiek Taraszka wrote:

> ee, mogl bys to zpolszczyć ?
> Masz na mysli oddzielne spece dla roznych rozwojowych lini jądra w PLD ?

Przeprszam. Mam na myśli zrobienie możliwie małej ilości patchy do
kernela. W maksymalnie uproszczonym podejściu tylko jeden. Taki patch
miałby być konserwowany w osobnym projekcie. Byłby możliwy do używania nie
tylko w PLD.

Zauważ że z tego co mamy dla 2.2.x możnaby skompletowac taki patch któtry
przedstawiony na k-l wywołałaby niezłe już zainteresowanie i to po mimo
spadającego zainteresowania 2.2.x. A teraz wyobraź sobie coś analogicznego
dla 2.4. Widziesz to ?

W takim pojedynczym patchu dla 2.2.x atutem byłoby to że masz tu bardzo
mocno wytestowana paczkę zmian w stosunku do vanilla wersji która jest
napradę bogata. W tym sensie byłoby to zupełne nowum w stosunku do innych
tego typu grupujących dużą ilość zmian patchy.

> Tak, to moze byc pozyteczne, ale ilu u nas jest ludzi od kernela ? w
> zasadzie JA, wojtek, arek i ew ludzie ktorzy mają coś do powiedzenia w tej
> sprawie.

Pomyśl troche dzimi. Ludzi taich potencjalnie jest więcej ale trzeba
do nich czymś dotzreć. Robiąć coś co niejako przy okazji jest włączane
wprost w nasz kernel miałbyś szanse na dołożenie do tej listy juz n
starcie conajmniej paręnaście osób więcej i to bezpośrednio z pośród grona
bywalców k-l. Jeżeli kolejne zmiany nie koniecznie byłyby duże ale w miare
rególarne (np. raz na dwa tygodnie +- tydzień) zyskałoby się regularną
grupę wspeirajacą takie parce.

Po donbrym rozkręceniu całości miałbyś spore źródło gotowych patchy takich
jak ja Ci dzisiaj podesłałem które nakładaja się na konkretny stan zasobów
(w tym wypadku na to co jest u nas na HEAD) na czysto co tylko musiałbyś
zważyć w ręku i zastanowić sie czy to właczyć czy nie. Mając już gotowe
poprawki/roszerzenia po pewnych czasie takiej pracy byłoby to już
tylko układanie większej całości z klocków jakie inni by dostarczali.

Zauważ jedno że nie ma żanego patcha na kernel grupujacego zmiany
robione przez innch który wiadomo że były włączany wprost w jakąś
dystrybucję. Związnie tego w ten sposób dla kogoś z boku dawałoby zapwane
sygnał że ktoś kto to choćby już tylko kompletuje myśli już nie tylko o
zebraniu jak najwiekszej ilości ficzerów w jednym miejscu ale także
wstępnie o dość wysokim poziomie stabilnosic jaki coś takiego musiały
dawać. Dystrybucji jest już multum i szczerze mówiąc dziwię się od
dłuższego czasu (tak od pomysłu typu megapatch) że jeszcze nikt na to nie
wpadł i nie wdrożył ;>

Mówię .. pomys leży na patelni a wielec juz jest w ręku i chętnie go
"oddam w dobre ręce" ;-)

Jest ktoś chętny ?

kloczek