kompilacja jadra

Wojciech "Sas" Cieciwa cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl
Pią, 19 Lip 2002, 10:46:47 CEST

On Thu, 18 Jul 2002, Tomasz Kłoczko wrote:
[...]
> Wybacz ale przyjrzyj się jednak temu co robi dzimi i pzredewszystkim jak
> to robi. Otóż on testuje w osobnym branchu takie rzeczy :>

OK. Tu maz racje.
Wiec mam prosbe jako, ze masz ROOT'a na CVSie wywal wszysko co jest
otagowanie jako LINUX_2_4_DEVEL zarowno z drzewa glownego jak i Attic'a
No, i chyba tam jest cos pokopane z branczami ....

Jak to zrobisz to obiecuje, ze w ciagu dwu, trzech dni doprowadze 2.4.18 do
takiej stabilnosci ktora mam u siebie. I co mi dziala.
A reszte bede testowal w LINUX_2_4_DEVEL.

[...]
> To się zmienia po jednej linijce w każdym. Skad wiesz że na wszystkich
> architktórach dany ficzer chodzi poprawnie ? i że mozęsz go
> włączać/wyłącząć we wspólnym pliku ? A jak bendą wyjątki to co ?

to mozna to zrobic tak jak z grsecurity dla 386 w 2.4 - po prostu wylaczyc.
ale JAWNIE ! w specu, a nie gdzies w konfigu ...

> Wybacz z lekka jednak bzdury roplatasz (jednak).
> Takież same pliki kernel-<arch>*.config są i w 2.4. Co z tego że mniejsze ?
> Na czym tu oszczędzasz ?
> Na przejrzystości ? Oprócz tych samycj plików per arch i smp/up masz
> jeszcze dodatkowe pliki których nie ma w klasycznym rozwiązaniu.

Tomek, co to znaczy klasycznym ?
najczesciej te konfigi powstaja dla patchy, ktore cos dodaja.
[grsec, netfilter itp]
Jak dla mnie to jest logiczne rozwiazanie...

> Siedzisz w zasadzie tylko nad kernelem i idzi Ci to mówiac mało skąłdnie i
> wątpie że dzieje się tak dlatego że jesteś tłumok i do większych rzeczy
> nie jestewś zdolny. Porostu mw tym co robisz musi byc bąłd *w metodzie* i

Nie, po prostu czasami mam okresy zniechecenia, ktore co poniektory jeszcze
poglebiaja.

Czasami mam ochote pieprznac tym w cholere i powiedziec, a robcie to
sobie sami...

Potem przychodzi jednak refleksja, robie to tez dla SIEBIE ...
Wiec "zaciskam zeby" i po raz n-ty siadam do sprawdzanie jakiegos kawalka
kodu. Problem jest w tym, ze jesli nie mam jak czegos sprawdzic, bo np. nie
mam dostepu do odpowiedniego sprzetu [vide HPT366] to nieskladnie to idzie.

A i wiele osob niespecjalnie chce pomoc.
- bo tez nie maja sprzetu,
- nie maja ochoty,
- nie maja checi ...

[...]

> Osobiście mam jeden prosty pomysł na to jak maksymalnie uproąścić pracę
> nad poprawkami do kernela. Otóż wszystkie spece tzreba wynieść z kernele.
                                            ^^^^^^
Jak rozumiem chodzi Ci o bcond'y ?
OK. zabralem sie za prace nad tym.
Ale w takiej sytuacji bedzie to to co U MNIE dziala poprawnie.

Pozdrawiam.
					Sas.
--
{Wojciech 'Sas' Cieciwa}  {Member of PLD Team                               }
{e-mail: cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa}