Ograniczenia maskarady?

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 19 Lip 2002, 14:03:00 CEST

On Fri, 19 Jul 2002, Michal Margula wrote:
> Czy maskarada ma jakieś ograniczenia ilościowe? Dodałem nową klasę i się
> non-stop sypie. Polega to na tym, że u klienta nagle przestają dochodzić
> pingi, nie działają połączenia tcp.
>
> A może to kwestia ograniczeń arpów? W gc_thresh2 mam 2048 a w gc_thresh3
> 4096.
> Ja już sam nie wiem...

# cat /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh*
2048
8192
16384
# arp -n |wc -l
   4161
# arp -n |grep M|wc -l
   4146

I to działa. Jedyne co można zrobić, żeby odciążyć system to instalacja
arpd. Jest on u nas podrasowany, żeby łykać dużo więcej (czyli chyba 8k
teraz - już nie pamiętam ile ustawiłem) niż standardowo (czyli 1024)
wpisów.

Tyle, że do tego trzeba mieć kernel przekompilowany z obsługą arpd.
Standardowo u nas jest to _chyba_ wyłączone. A przynajmniej powinno być,
bo kernel może się gubić jeżel nie będzie demona.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...