postgres - unikod

Robert Święcki jagger11 w kki.net.pl
Wto, 23 Lip 2002, 17:43:33 CEST

Jestem tu nowicjuszem, newbie itepe, nie wiem więc czy temat był poruszany (a
archiwum listy nie znalazłem) .więc:

Jest sobie postgres i teraz, można w ma ustawione w /etc/sysconfig/postgresql

CHARSET=UNICODE

i IMHO jest to nienajlepsze, ponieważ obecne klienckie oprogamowanie
(perl/php itd) wprawdzie umie obsłuzyć unikoda ale jest to jakby dodatkowa
funkcjonalnośc, na razie jezyki te standardowo są nastwione na obsługe ASCII,
ISO etc, tak jak mój pehap, na początku ustawiłem w skrypcie wywołanie sqlowe

SET CLIENT_ENCODING=LATIN1

i.. zadziałało. są polskie literki, ale zapragnąłem miec je także bez tego
wywołania, w koncu nie chcę o ty mcały czas pamiętać przy pisani czegokolwiek
co korzysta z bazy o ustawieniu odpowiedniego charsetu. Co za tem.. ustawiłem
CHRSET=LATIN1
(lub latin2 lub cos innego, byle różne od unikodu, który traktuje niektóre
ośmiobitowe znaki nieco dziwnie i odmawia współpracy przy ich wstawianiu do
bazy oraz zwrca dane z bazy w unikodzie).. tak więc ustawiłem tę zmienną na
LATIN1, restart postmastera i.. nie zdziałało., dalej baza zwraca dane w
unikodzie, podrapałem się w główkę i zajrzałem do
/var/lib/psql/postgresq.conf i tam dodałem linijkę

client_encoding = latin1

i.. dalej nie działa.. (postgres sie nie odpalił) tak więc chciałbym zapytać
zgromadzonych tutaj w.czc. uzytkowników, czy ktoś już rozwiązał problem
unikodowego posgresa w pld w sposób inny niż wywoływanie SET z klienta?
--
	Pozdrowienia, Robert!

All extremists should be taken out and shot.