cpu i temperatura

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 24 Lip 2002, 13:42:04 CEST

On Wed, 24 Jul 2002, Arkadiusz Chomicki wrote:
> pod windowsa jest programik ktory software'owo zmniejsza temperature procka
> ponoc wprowadza do rejestrow procka jakas instrukcje HLT
> i przez to je wylacz, czy cos takiego, o ile sa nieuzywane
> czy slyszeliscie o czyms takim pod linuxa?

Też potrzebowałem coś takiego niedawno, kiedy wiatrak w zaplombowanym
Athlonie mi się zatrzymał (hint: weekend i nie mogłem go otworzyć, a
chodzić musiał).
Znalazłem tylko 1 taki program - nazywa się lvcool i jest u nas w
zasobach. Chodzi _chyba_ tylko pod Ahlonami i/lub chipsetem VIA. Ale to
trzeba sprawdzić.

Program nie jest żadną rewelacją, bo jest to port z Windy, a autor nie ma
zielonego pojęcia o Linuxie. Nawet początkowo fork program nie robił...

Dzięki temu programowi na systemie, którego temperatura przekraczała 100C
i wieszał się (co zrozumiałe - wiatrak stał całkowicie) udało mi się zejść
do troszkę powyżej 40C i przetrwać do przybycia servisu.

Interesujące byłoby zrobienie porównania wydajności z i bez tego programu.
Zrobisz to?

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...