fluxbox

Marek Fetliński mf w skrzynka.pl
Pon, 29 Lip 2002, 21:04:39 CEST

:[Sun, Jul 28, 2002 at 05:26:17PM +0200]:[Tomasz Kłoczko]:
> Na pocżatek warto IMHO już teraz nawet założyć moduł w repo w którym
> będziemy katalogować różne grafiki z typowymi elementami jak np. ikonki do
> belek czy narożników okienk, gradienty i inne.

 Na początek to ja osobiście bym proponował uwspólnić zeznania, znaczy
 ustalić co tak na prawdę chcemy żeby było zrobione (w domyśle: czy to
 wogóle opłaca się robić).

 Jak rozumiem idea z grubsza jest taka: zrobić dla tematów takie coś jak
 'applnk' dla menu. [T/N]?

 Znaczy jest jakiś Jednolity Opis Tematu, zawierający spis wszystkich
 elementów desktopu [które wm'y mogą 'otematowić'] wraz z przypisanymi
 im konkretnymi wartościami dla danego tematu.
 Czyli coś takiego:
 	[...]
	element: menu
	wypełnienie: gradient
	kolor1: red
	kolor2: green
	[...]
 I teraz na podstawie takiego JOTa i dostępnych w systemie zasobów
 generowany[*] jest nasz nowiutki, śliczniutki temat dla naszego
 Ulubinego WindowManagera(TM).
 [*] generowany, czy to przez jakiś sprytny skrypt w perlu/łatewerze
     tłumaczący z JOTa na format zrozumiały przez UWM(TM), czy to przez
     nauczenie UWM(TM) rozumienia takiego opisu [oczywiście zakładając,
     że cała ta robota ma sens]

 O coś takiego chodziło?

Zakładając, że tak, proponuję jako krok 0 ustalić właśnie z jakich
elementów składa się desktop [menu, tło, belka okna, ??? ] i w jakiej są
one względem siebie hierarchii [np. przyciski okienka są niżej w hierarchii od belki -- jeżeli nie okreslono ich wyglądu, lub konkretny wm nie pozwala na takie określenie, dostają cechy belki]

Coś czuję, że zaraz usłyszę Stand. Odp. Developera #1 ;)

OK, co to da?
Wygoda [dla użytkownika i autora tematu], bo znika pojęcie 'tematu dla
...'
A co jeszcze? Wady?

> - wrzucanie jak popadnie pod dowolnymi nazwami byle różnymi i per
>   katalog z rónymi klasami elementów do repo,

 no ale to wląśnie trzeba wiedzieć ile i jakie te klasy są

> - wypracowanie ogólnego schematu konstruowania nazw plików w ramach danej
>   klasy wlemntów (np. ikonki narożników) zależnie od koloru czy inncyh
>   cech tak żeby wszystkie mogły nadal być w jednym katalogu i żeby
>   jednoznacznie wskazywały na to co zawierają bez zagladanai do nich,

 ale ktoś musi określić powiązania między poszczególnymi elementami z
 różnych klas. Żeby to jakoś wyglądało to bez zaglądania się nie da.
 IMHO jest to warunek przydatny [ordnug must sein] ale niekonieczny.

> - próba zrobienia fronten skryptu do zarządzania generowaniem tematu
>   (trzeba pomyśleć nad typowymi operacjami jakei bedzie się wykonywało
>   na temacie)

 a tego to nie rozumiem...

> Pierwszy etap n pewno powinien zacżąć się od próbuy sklasyfikownai
> pierwszych grup elemtów

 Ano. [mój etap 0]

> jak np.: ikonki narożników, tapety, gradienty (coś jeszcze) ?

 przyciski dla okienka ...

 BTW: gradienty jako takie nie są potrzebne, chyba każdy wm potrafi sam
 je zrobić.
 Chodzi o kawałek obrazka, który można podłożyć jako tło dla menu,
 ikony, belki okna itp? To to jest tekstura raczej.

pozdrawiam
         -- /mf/
--
 *   *   *     Marek Fetliński