vlany

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 7 Mar 2002, 11:47:10 CET

On Thu, 7 Mar 2002, Grzegorz Mlonek wrote:
> vitam
> mam klopot z obsluga vlanow na jadrze 2.4.16
> 2.4.17.
> modol laduje sie bez klopotu
> niestety przy probie utworzenia vlanu
> vconfig add eth0 2
> otrzymuje komunikat:
>
> ERROR: trying to add VLAN #2 to IF -:eth0:-  error: Inappropriate ioctl
> for device
>
> (poprzednio zdjalem ip z karty nadajac jej 0.0.0.0
> tak jak dokumentacja okresla)
> moja karta "rozumie" vlany (3Com 509)
> w kodzie jadra jest mtu=1500 autor laty zaleca 1504
> [...]

PLD ma vlany software'owe obsługiwane by-default.

Tworzysz w normalny sposób interfejs ifcfg-eth0.10
W ten sposób, przy zainstalowanym vconfig, dostajesz vlan10.

Jeżeli jakaś karta nie chodzi - pisz na pld-kernel@

Odnośnie intela... tutaj instalujesz modul do karty sieciowej e100 zamiast
eepro100 z oryginalnego jajka. Dodatkowo instalujesz modul ians. (wszystko
jest w pakietach). Po zaladowaniu tego i skonfigurowaniu iansctl dostajesz
vlany obslugiwane _sprzetowo_ .
Wszystko to działa - cały czas na tym pracuje...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...