sendmail + procmail

Czw, 2 Maj 2002, 15:40:12 CEST

On Wed, 1 May 2002, Arkadiusz Chomicki wrote:

> dokładnie rzecz biorąc to potrzebuję robić backup wychodzącej poczty.
> Powiadamianie SMSem dziala znakomicie, bo sendmail uruchamia procmaila
> jak poczta przychodzi
> ale juz w drugą stronę nie zabardzo chce to robić

Dla dowolnego MTA są dwa rodzaje przewsyłek:
- te które pownny być zeskładowane loklnie co zwykle odbywa się to pzrez
  przekazanie lstu LMDA np. procmailowi,
- takie które trzea przekazać innym serwerom.

Czyli MTA nie odrużnia przesyłek których wędrówka między serwerami
pocztowymi zaczyna się od niego reszty przesyłaniu których jest
tylko pośrednikiem między innymi MTA.
Z drugiej srony ktoś kto wysyła pocztę z adresem źródłowym domeny
obsługiwanej przez Twój MTA wcale nie musi używać Twojego serwrera
pocztowego zeby wyałać pzresyłakę. To jest tak jak z listem zwykłym.
Jeżeli wysyłam lst do Ciebie to mog go wrzucić do dowolnej napotkanej
skrzynki na listy co w tym wypadku jest analogiczne fdo tego ze ktoś
wysłać list z dowolnym adresem i zawartoscia może to zrobić z z
pośrenictwem dowolnego MTA który przyjmie pocztę z pod konkretnego adresu.

Bez wymuszenie przekazywania poczty przez ograniczona ilosć punktów
(najlepiej jeden) kontrolowanie poczty wychodzacej jest niemożliwe, a i
nawet pzry takich ograniczeniach dal osoby która bedzie chciała ukryć
wysłanie listu nie będzie to stanowić problemu. To jest cos co jest przez
wiele osób które chcą kontrolować pocztę wychodzacą niezrozumiałe, ze
majac dosęp do więcej niż jednej usług na zewnątrz można na tym
zorganizować sibie dostęp o wszystkiego i dlatego szukają rozwiązań któree
zapeniaja tego typu kontrolę bez kontrolowanai *całego* ruchu wychdażcego.

kloczek