DB/2 v7.2

Nie, 12 Maj 2002, 13:42:56 CEST

On Sun, 12 May 2002, Michal Kochanowicz wrote:

> Jeszcze nie mam nic konkretnego, ale będę próbował coś takiego zrobić.
> Poprostu skrypty startowe tworzone przez instalator DB/2 nie bardzo
> pasują do PLD.

> To są moje początki z DB/2, ale będę się musiał wdrożyć, bo na uczelnię
> robię projekt, który docelowo ma działać na DB/2.

> Jeśli masz na myśli przepakowanie DB/2 w RPM'a to wątpię czy licencja na
> to pozwala.

Wystarczy że w zasobach dystrybucyyjnych p[jawiałby sie spec który
dostałby pole:

NoSource:	0

gdzie to 0 to jest numerek stojący przy tarze z DB/2.
Po spakowaniu czegś takeigo za pomocą:

$ rpm -bs DB2.spec

otrzymasz DB2-<ver>.nosrc.rpm

W ktrym nie bedzie tara z binarkami, a tylko spec, i reszta dodatków.
Coś takeigo mozan spokojnie redystybuować. Ktoś kto bezie zainteresowany
DB2 i PLD bierze sobie owego nosrc.rpm-a i wsrzuca do SOURCES własną kopię
tara z binarkami i po wykonaniu "rpm --rebuild DB2-<ver>.nosrc.rpm" w RPMS
dostanie własnego rpm-a z DB2 którego moze już zainstalwoać w systemie i
informacja o tym pojawi się w bazie pakiatów.
W przyapdku istnienai nosrc.rpm-a moznaby próbować nawet dopominać się od
ludzi IBM żeby na bazie czegoś takeigo zrobili włąsny pakeit który by
gdzieś udostępniali.

> Inna sprawa, że DB/2 przychodzi jako zestaw rpm'ów plus
> instalator, w którym wybiera się ustawienia a on instaluje odpowiednie
> pakiety, tworzy użytkowników itd.

Zawsze można to przepakować o ile miłoby to rzeczywiście sens w tym
wypadku.

kloczek