rc-scripts i arp

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 15 Maj 2002, 17:39:59 CEST

On Wed, May 15, 2002 at 05:19:46PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Taki że w wrozwiazaniu w którym nie tzreba podawać na jakim interfejsie
> ARP ma być ustawiony istnienie /etc/sysconfig/static-arp jest zbędne.
Nie zawsze. Założenie że na dwóch różnych interfejsach nie może
być takiego samego ip jest błędne. Więc działanie arp+/etc/ethers
jest błędne.
Jeśli o mnie chodzi jakieś wsparcie dla /etc/ethers może zostać (może
w innym pakiecie?), ale przydałoby się też coś co będzie działało
ip neighb. I to powinno być rozwiązaniem domyślnym (w rc-scripts).

iproute2 ma IMHO tylko jedną poważną wadę w porównaniu do arp:
dodanie każdego wpisu wymaga osobnego wywołania "ip neighb add..."
Przy paru tysiącach wpisów operacja taka trwa zbyt długo :-(
Można by też pomyśleć nad jakimś patchem "batch" do "ip" (jeżeli jeszcze
nikt czegoś takiego nie zrobił).
Zdaje się że "tc", z tego samego pakietu, ma taką opcję.

Pozdrowienia,
        Jacek