rc-scripts i arp

Śro, 15 Maj 2002, 17:59:59 CEST

On Wed, 15 May 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Nie zawsze. Założenie że na dwóch różnych interfejsach nie może
> być takiego samego ip jest błędne. Więc działanie arp+/etc/ethers
> jest błędne.

Tak ale tn mechanizm jest rozwinieciem standardowego, a nie zamiast.

W takim wypadku taki konkretrny ARP statyczny nie powimnien być ustawiany
w ethers tylko z osobnej bazy która nie powinna być popagowna ani
przyjmowana z zewnątrz. Z NSS chodzi tu o to że jeżeli zmieni sie format
ethers lub przestanie to wspeirać to zablokuje sie w ten sposób ustawanie
pzrez ethers RARP/ARP wyciągjąc mapę ethers np. poprzez NIS/NIS+/LDAP na
innych systemach. Przykłądowo w IOS mozesz zassać ethers z zwenatrz
właśnie po NIS/NIS+ czy LDAP i ustawić to jednym ruchem.

> Jeśli o mnie chodzi jakieś wsparcie dla /etc/ethers może zostać (może
> w innym pakiecie?), ale przydałoby się też coś co będzie działało
> ip neighb. I to powinno być rozwiązaniem domyślnym (w rc-scripts).

Ono myusi zostać jako podstawa.
Opcjonalne moze być to o czym mówisz czyli ustawianie tych ARP które maja
totyczyć tego samego IP ale na więcej niż jednym inrerfejsie.

Z drugiej strony patrzać na to jakos nie widże i tak zastosowanai dla
czegś takeigo. To że to samo IP może być na wiecj niż jednym interfejsie
nie oznacza że beziesz dla tgo wałasnei IP ustawiał ARP wpisy bo to jest
bez sensu.
Sytacja w kytórej to samo IP zewnętrzynych jednostek jest na podsieciach
róznych interfejsów jest znowuż też nielogiczna bo nie wiwadomo co by
miało być z routingiem do takich adresów.
Albbo ja nie wiem tu czegoś albo ktroś tu popełnił pewien bład logivczny
zakąłdajac że to samo IP moze sie pjawić na kilku segmentach widocznych z
jednej jednosti na róznych interfejsach.
Jakbyś mógł pojkazać taki konkrtny scenariusz takeigo rozwiazanai to wtedy
być mnie pzrekonał że ma to sens. Bez tego okaże się że
przyporzadkowywanie do ARP tzreciego parametru w postaci interfejsu jest
tu naprawdopodbiej wynikiem raczej jakieś pomyłki kogoś kto to wymyślał.

To czy static ARP będzie się ustawiać za pomocą ip czy arp jest tu
oczywiście drugorżadne tak długo jak korzysta się z NSS i tego co tn
innterfejs wymusza.

kloczek