Prawa dostępu do quota.user

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Czw, 23 Maj 2002, 13:47:32 CEST

On Thu, 23 May 2002, Łukasz Maśko wrote:

> Wczoraj dokonywałem upgrade'u systemu. Między innymi podmienił się pakiet
> quota. Zdaje się, że zmieniły się prawa dostępu do plików quota.user i
> quota.group na 0400 w związku z czym wykonanie polecenia quota przez
> zwykłego usera powoduje komunikat:
> quota: Can't open quotafile /local/quota.user: Brak dostępu
> quota: Quota file not found or has wrong format.
> Czy powyższa zmiana praw dostępu była zamierzona? Jakie jest jej
> "przesłanie" i na ile mogę sobie je ustawić na 0444?

Program quota zazwyczaj pobiera informacje przez quotactl, a nie z tego
pliku, w związku z czym może być ustawiony na 0400 (nie wiem jak edquota
sobie z tym radzi, ale może potrzebować 0600). Jeżeli quota wyświetla taki
błąd to znaczy że quotactl() się nie powiodło. Możliwym powodem mogą być
wyłączone aktualnie quoty.

Andrzej Szombierski
anszom w v-lo.krakow.pl / qq w kuku.eu.org / anszom w klub.chip.pl