proftpd

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Wto, 22 Paź 2002, 18:40:28 CEST

On Tue, Oct 22, 2002 at 05:28:31PM +0200, Blues wrote:

> Pitolicie panie Tomaszu.
>
> #
> # Min/max values for automatic uid selection in useradd
> #
> UID_MIN                   500
> UID_MAX                 60000
>
> System up-to-date i nic nie grzebałem w tym pliku.
>
> Komuś się chyba jednak pozajączkowało...

http://www.linuxbase.org/spec/refspecs/LSB_1.2.0/gLSB/uidrange.html:

The system UIDs from 0 to 99 should be statically allocated by the
system. These static assignments should be defined by a common registry.

The system UIDs from 100 to 499 should be reserved for dynamically
allocation by system administrators and post install scripts using
useradd(1).

IMHO w login.defs powinno być 1000, jednak powinniśmy zawsze brać pod
uwagę, że liczba ta może być nawet 100. To na bazie zasady, żeby być
konswerwtywnym w tym co się wysyła i liberalnym w tym co się przyjmuje.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h