przyszłość

Śro, 16 Kwi 2003, 18:55:23 CEST

On Wed, 16 Apr 2003, Zbyniu Krzystolik wrote:
[..]

> [...]
> Wiem, na co dzień dobijam głową do sufitu mozliwości linuksa, ale coż
> karawana musi iść dalej...

I tu jest wane to żeby kompletować pod czaską to czego różni ludzie
zaczynają się dopominać od Linuxa żeby zwracać większą uwagę na to czy
już nie zaczęły się pojawiać konkretne nerzędzia czy patche pod Linuxa.

Przykładowo Solaris ostanio idzie w pewnych kierunkach związancyh z
wirtualizacja czy separcają zasobów per usługa, grupa usług czy inne co
jest dość podobne do virtual server patchy pod L.
Tzreba przyglądać się jak jak jest to to rozwijane choćby pod Solkiem żeby
też nie wymyślać koła.

Kolejny przykład to szczegółowe statystyki onbciążenia I/O. Pod Solarisem
zarówno monitorowanie, zbieranie statystyk jak i tuning i to z taką
ilościa stopniu swobody że się w pale nie mieści to normalka. Pod Linuxem
twirdzenie że któryś wolumen dostaje po dupie tak że przekracza to
graniczne pasmo czy ilość I/O na sekundę jaką dane urządenie jest w stanie
wogóle obsłuzyć to jeszcze nadal bardziej magia i wróżenie z fusów niż
prosta diagnostyka.

Z innych rzeczy które mogę polecićto przyjjrzenie się technologiom SunOne
czy N1 pod Solka. Sun ma zaplanowany rozwój i wrażanie tego na ponad
pięć lat do przodu tych rzeczy i jak to zaskoczy to będzie naprawdę coś.
Część funkcjonalności tych tecchnologii da się osiagnąćza pomocą SLP
(pakiet openslp .. to jak jakby ktoś sięspytał dlaczego wrzuciłem do
PLD openslp :).

kloczek