urządzenia ide-scsi i montowanie nfs

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Pon, 1 Gru 2003, 22:16:07 CET

Dnia niedziela 30 listopad 2003 20:22, grzes napisał:
> Mam nagrywarkę ATA i chciałbym na nie oczywiście nagrywać.
> Wrzuciłem do /etc/modules ide-scsi. Ale mimo tego, że się moduł ładuje
> podczas startu to nie mam odpowiednich urządzeń scsi.
> Muszę ręcznie wywalić ide-cd i jeszcze raz załadować ide-scsi.
> Mam oczywiście odpowiednie wpisy w lilo:
> <cat /etc/lilo.conf>
> image=/boot/vmlinuz
>         root=/dev/hda3
>         label=X
>         initrd=/boot/initrd
>         append="5 acpi=off hdc=ide-scsi hdh=ide-scsi"
> [...]
Dorzuć jeszcze do /etc/modules.conf takie coś (wystarczy przeczytać CD-Writing
HOWTO ;) ):
options ide-cd ignore=hdc
alias scd0 sr_mod
pre-install sg modprobe ide-scsi
pre-install sr_mod modprobe ide-scsi
pre-install ide-scsi modprobe ide-cd
i analogicznie będzie do hdh :)

> Druga sprawa to montowanie udziału nfs z drugiego komputera.
> mam taki wpis w /etc/fstab:
> <cat>
> malutki:/home/users  /home/malutki  nfs  auto,defaults,users 0 0
> </cat>
> Czy to powinno się montować przy starcie?
> Bo niestety nie chce...
A jaki komunikat leci ? Co w logach ? Na pewno chciałeś całe /home/users
zamontować jako /home/malutki ? U mnie tak to wygląda w /etc/fstab:
192.168.1.1:/home/users/jasio /home/users/jasio/moje nfs
auto,users,rw,rsize=8192,wsize=8192    0       0
(oczywiście całość w 1 linijce ;) )
--
Jacek Rzęsista
ICQ:19324277