Garsc problemow z nestem

raf rafalsf w poczta.onet.pl
Nie, 2 Lis 2003, 10:50:42 CET

witam wszystkich,

ponieważ pisze po raz pierwszy to się pokrótce przedstawię
imię - Rafał, wiek - jeszcze poniżej 30 :-), lokalizacja -
centralna Polska. Linuksa używam od kilku lat (z
przerwami) głównie do zastosowań domowych. PLD używam od
około 6 miesięcy i jak na razie to najbardziej przypadł mi
do gustu :-).

Dotychczas używałem Ra + kernel 2.4 Cięciwy i niedawno
zachciało mi się zmian. Zainstalowałem więc PLD Nest i
zaczęły się problemy i to banalne, tak mi się przynajmniej
wydawało :-(.

Pierwszy problem zauważyłem po instalacji Xów, nie ładuje mi
się przy starcie moduł psmouse, jak załaduję poprzez
modprobe to jest OK, ale nie wiem jak zmusić go do ładowania
się z modprobe.conf

Drugi problem dotyczy również modułów ale ALSY (ens1371),
nie chcą ładować się z modprobe.conf a ręcznie się ładują,
co prawda i tak dźwięku jeszcze z nich nie wydobyłem :-(

To samo dotyczy modułów bttv do karty TV.

kawałek z modprobe.conf--------------------------------
# ALSA portion
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-ens1371

# OSS/Free portion
alias charmajor-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0

# card 0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

# telewizja
alias char-major-81 bttv
options bttv card=72 radio=1 pll=1
options tuner debug=1 type=5

Jak widać utknąłem już na początku, przy konfiguracji
sprzętu (na Ra wszystko chodziło bez problemów)

Jeszcze jedno pytanie, nawet po załadowaniu ręcznie alsy
alsamixer wywala mi się błedami sugerującymi, że nie
wszystkie użądzenia w /dev są stworzone. Dawno temu jak
robiłem podejście do alsy 0.4 to pamiętam, że był dostępny
jakiś skrypt, który tworzył potrzebne urządzenia, teraz nie
mogę go znaleźć :-(.

Przyznaję się bez bicia, że jest to moje pierwsze spotkanie
z jądrem 2.6. W akcie desperacji chciałem przekompilować
jądro i też lipa wywalił mi kilka ekranów błędów już przy
make menuconfig :-(
zainstalowane mam kernel-source, kernel-headers, ncurses,
gcc, wszystko świeżutkie - z wczoraj z nest/test.

Może ktoś mnie nakieruje na rozwiązanie,
gdzie popełniam błąd?

--
Pozdrowienia,
 raf