Garsc problemow z nestem

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 2 Lis 2003, 11:32:48 CET

Dnia niedziela 02 listopad 2003 10:50, raf napisał:
[...]
> kawałek z modprobe.conf--------------------------------
> # ALSA portion
> alias char-major-116 snd
> alias snd-card-0 snd-ens1371
>
> # OSS/Free portion
> alias charmajor-14 soundcore
        ^^^^^^^^^
powinno być jak już to char-major

> [...]
>
> # card 0
> alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
> alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
> alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
> alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
> alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
>

> # telewizja
> alias char-major-81 bttv
> options bttv card=72 radio=1 pll=1
> options tuner debug=1 type=5
>
> Jak widać utknąłem już na początku, przy konfiguracji
> sprzętu (na Ra wszystko chodziło bez problemów)
>
> Jeszcze jedno pytanie, nawet po załadowaniu ręcznie alsy
> alsamixer wywala mi się błedami sugerującymi, że nie
Ja alsę ładuję przy starcie systemu za pomocą skryptu
/etc/rc.d/init.d/alsasound pochodzącego z pakietu alsa-utils-init. Działa
dobrze.

> wszystkie użądzenia w /dev są stworzone. Dawno temu jak
> robiłem podejście do alsy 0.4 to pamiętam, że był dostępny
> jakiś skrypt, który tworzył potrzebne urządzenia, teraz nie
> mogę go znaleźć :-(.
Ten skrypt to /usr/share/doc/kernel-sound-alsa-0.9.8/snddevices.gz (przy
założeniu, że masz alsa-0.9.8, ale w poprzednich też tam jest). Oczywiście
trzeba go sobie najpierw rozpakować. Mi działa, ale kernel to 2.4.x.
Przygody z 2.6.x jeszcze nie zacząłem.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498