VPN PLD -> PLD <- Windows

Pawel Koska poul w pf.pl
Nie, 2 Lis 2003, 19:19:55 CET

Witajcie.

Chcialbym zestawic VPN pomiedzy komputerami w domu i pracy. Ogolnie
bylo mi to niepotrzebne, ale wyszedl patch 1.10 do Diablo i moj brat
znowu namowil mnie by z nim w to pograc. Problem jest tego typu, ze
domu do serwera Battle.net mam pinga ponad 200ms, ja z pracy mam
40ms, a z domu do pracy ok 10ms. Wiec chce zrobic VPN do komputera w
pracy i przez niego wychodzic dalej...

Zalozenia sa takie:
1.
Serwer VPN na PLD ktory pozwoli polaczyc sie Windowsowi i linuksowi.

2.
Klient VPN na PLD, ktory polaczy sie z wyzej wymienionym serwerem.
Ustawic jakos ruting by do 213.248.106.0/24 przechodzilo przez ten
VPN, a na inne adresy juz szlo normalnie.

3.
Jest tez taki pomysl, by czasem polaczylo sie do tego serwera kilka
osob (6-8) i pogralo w jakas gre, ktora obsluguje tylko gre w sieci
LAN, a nie przez Internet. Niby wszystko sie da zrobic, ale chcialbym
jakos ograniczyc dostep do tego VPN. Przez iptables nie za bardzo, bo
wiekszosc z nich ma zmienne IP. Myslalem moze o jakis kluczach, ze
klienci z jakims konkretnym kluczem moga sie dostac do tego serwera, a
innych serwer odrzuci.

4.
Czy szyfrowanie transmisji nie spowoduje nadmiernego obciazenia
serwera ?? Jest to 2XP100 i 96MB RAM. Jesli obciazy, to czy sa pomysly
jak to zminimalizowac ??

Tak wiec, moze mi ktos powiedziec z czego trzeba by skorzystac by
wykonac w szczegolnosci 2 pierwsze kroki ?? Co trzeba instalowac, z
jakich narzedzi skorzystac ??
Najlepiej bym widzial konkretne roziwazania, ale oczywiscie zadowole
sie kazda odpowiedzia w ktorej znajda sie pewne poszlaki jak rozwiazac
ten problem.

--
Pozdrowienia,
 Pawel                          mailto:poul w pf.pl