Laptop, jeden interfejs sieciowy i różne konfiguracje - jak?

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 13 Lis 2003, 12:09:26 CET

On Thu, 13 Nov 2003, [iso-8859-2] Łukasz Maśko wrote:

> Sytuacja jest następująca. Mam laptopa z sieciówką. Onego laptopa noszę ze
> sobą i wpinam go w różne sieci. Nie chodzi mi w tej chwili o zabezpieczenie
> go ale o konfigurację interfejsu. Z jednej strony, w domu komputer jest
> podpinany do sieci, w której ma stały adres. Adres znam, mogę go sobie wbić
> w odpowiedni plik konfiguracyjny i interfejs zawsze podnosić, nawet jak
> sieci nie ma. Ale z drugiej strony, w pracy adresy są przydzielane po DHCP.
> Niesie to za sobą konieczność ręcznego wyedytowania pliku ifcfg-eth0 i
> ustawienia BOOTPROTO=dhcp. I tak za każdym razem.

> [...]

Doradze Ci to samo co Ty mi kiedys. Opcja w lilo i samemu napisany skrypt
ktory startuje przed network i ustawia konfiguracje interfacow. Ja na
laptopie Agi tak zrobilem i dzila to ok. Jak chcesz skrypt to Ci podesle.

Pozdrowka

--