PLD1.1 i kernel

Pawel Koska poul w pf.pl
Sob, 15 Lis 2003, 15:01:31 CET

Witam

Moze mi ktos powiedziec czemu tak jest ??

Instalowalem sobie PLD 1.1 z dyskietek, system plikow xfs.
Potem sie chroot /dest, skorzystalem z poldka i doinstalowalem
kernel-smp-2.4.20-9

Dzisiaj wpadlem na pomysl by znowu powalczyc z openvpn, to ja mu
instal, a ten wyjechal mi z zaleznosciami ze potrzebuje kernel 2.4
Niby ma, no ale jak sprawdzilem to mialem zainstalowany kernel 2.2 i
kernel-smp 2.4
PRzy okazji przypomnialem sobie by zrobic maly upgrade pakietow. Wiec
dalem w poldku: upgrade * i odinstalowal kernel 2.2 a zainstalowal 2.4
niby dobrze, ale... Po restarcie systemu jest uruchamiany kernel-2.4 a
ja chce kernel-smp-2.4
A zainstalowane mam:
[root w penetrator /root]# rpm -qa | grep kernel
kernel-headers-2.4.20-9
kernel-smp-2.4.20-9
kernel-2.4.20-9

Nie wiedzialem jak to zmienic. Musialem dac
rpm -e --nodeps kernel-smp-2.4.20-9

a potem dopoldkowac znowu ten kernel-smp-2.4.20-9

Moje pytanie brzmi.
Czemu tak jest ??
Czy mozna by ustawic w tych RPM by nie zmienial w lilo.conf wpisow ??
hmm... chyba nie zmienia. No ale chodzi o to by w przypadku gdy mam 2
kernele zainstalowane (jak to w moim przypadku) to w lilo byla by
mozliwosc startu z tym, czy innym kernelem.

--
Pozdrowienia,
 Pawel                          mailto:poul w pf.pl