Sposób na wizualizację net traffic'u?

HUNTER pkowal w kk.kalisz.pl
Sob, 15 Lis 2003, 23:37:41 CET

Witam!

Od  jakiegoś  czasu  szukam  programu do prostej wizualizacji ruchu na
routerku który ma wyjście do Internetu przez eth0, a przez eth1 NAT na
LAN  z  5  komputerami.  Chodzi o konkretne wyświetlanie w postaci np.
dwóch  wykresów typu "bar" dla każdego komputera z osobna dla Upload i
Download w kB/s, oraz główny dla całego LANu.

Testowałem już:
ntop       www.ntop.org      -   to jest po prostu odlot, ale nie to
                                 co potrzebuje
ipfm       IP flow monitor   -   na podstawie tego może sam coś
                                 napisze podobnego
iftop      interface TOP     -   coś jak top, tyle że za dużo
                                 informacji pokazuje
iptraf                       -   wiadomo, super program, tyle że znowu
                                 forma prezentacji nie taka
mrtg       Multi Route       -   jak dla mnie bomba, ale za rzadkie
           Traffic Grapher       odświerzanie danych, poza tym nie
                                 pokazuje ile danych się ściągnęło

Kiedyś gdzieś widziałem w PHP zrobioną stronkę, która się odświerzała
co 5sec i ładnie były zaprezentowane dane odnośnie aktualnego Uploadu,
Downloadu, ilości danych wysłanych, odebranych danego dnia, tygodnia,
m-ca, roku itd. Oczywiście dla każdego usera z osobna, a userzy byli
posortowani wg ilości danych ściągniętych z Internetu.

Jak dla mnie statystyki to jedna z fajniejszych stron administrowania
routerkiem na Linuxie. Z własnego doświadczenia wiem, że wielu userów
wręcz prześciga się kto ile już uciągnął. Każdy ściąga i śledzi
transfery... Kombinuje jak tu skonfigurować swoje DC, Kazy i inne P2P
żeby jak najszybciej i najwięcej się ściągało.
Moim zadaniem jest sprawiedliwie dzielić pasmo. Miło jednak widzieć i
prezentować efekty w przejrzystej formie i z jak największą
częstotliwością aktualizować dane.
Najfajniejszą opcją byłoby, gdyby zainstalować na linuxie snmpd(jak do
mrtg) i dać userom pod windowsy jakiegoś dobrego klienta snmp, żeby
się łączył z routerkiem i pokazywał co potrzeba. Oczywiście nie musi
to być snmp, mógłby być jakiś własny serwerek. Wydaje mi się, że
byłoby odświerzane z b.duża częstotliwością. Chociaż stronka www też
nie byłaby zła.

Jeśli możecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami, to będę bardzo
wdzięczny :)

Pozdrawiam!

--
Piotr Kowalski - HUNTER