watchdog w wydaniu software

btower btower w osiedle.net.pl
Pon, 17 Lis 2003, 20:54:57 CET

> skoro lpt to do sterowania tym urzadzeniem

Sterowanie a programowanie można oddzielić.
Po co ma komputer chodzić jak można zaprogramować i urządzenie które potem już
samo będzie sobie chodziło.

Skoro tak to łatwiej jest postawić sobie stary komputerek, mozliwie tani
(jakieś 486 na smietniki wyrzucają, ważna jest jednak stabilność tego sprzetu
choć nie tak do końca o czym następny akapit) do tego cd-rom + ewentualnie
fdd , bez hdd bo komputerek moze startować z płyty, i proste skrypty (lub
mniej proste, wedle upodobania) a resetowanie AP poprzez port drukarki. Tzn:
sterowanie przez port drukarki do układu z przekażnikami. fdd dla
ewentualnych logów.

Do tego zrobić sobie coś na kształt zewnętrznego watchdoga: na jedno z wyjść
portu drukarki podawać impuls co jakis czas, np: 10s. Brak takowego będzie
sygnałem dla układu zewnętrznego aby zresetować nasz komputerek (przekażnik).
Uklad który ma resetować nasz komputer to ukłąd całkujący RC + przerzutnik
monostabilny + przekażnik. Kto wie o czym mowie chyba widzi juz prostotę i
niezwykle niską cenę takiego rozwiązania. :)

Widzicie już te proste skrypty w bashu????