Połączenie LAN-spece nie dali rady.Prośba o pomoc

boski_cinek@o2.pl boski_cinek w o2.pl
Pon, 17 Lis 2003, 22:13:07 CET

Witam!
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem stalego lacza, ale mam z
nim problemy. Spece od instalacji chociaz twierdzili, ze konfiguruja
tez Linuksy polegli przy PLD:-), ale skonfigurowali mi windy. Ja po
dluzszych bojach odpalilem www, ale nic innego nie dziala (poczta
Mozilli, GG,FTP). Zrobilem tak:

1.W "modules.conf" ustawilem "alias eth0 3c59x"

2.W resolv.conf mam "nameserver 80.48.56.2 \ nameserver 194.204.152.34"

3. W /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 mam:

DEVICE="eth0"
IPADDR=192.168.50.195/16
ONBOOT="yes"
BOOTPROTO=none

4.w /etc/sysconfig/network (wycialem wszystko co bylo wy#, zeby mail
zajmowal mniej miejsca):
NETWORKING=yes
IPV4_NETWORKING=yes
IPV4_FORWARDING=no
HOSTNAME="pldmachine"
NISDOMAIN="localdomain"
GATEWAY=192.168.1.1
GATEWAYDEV=
IPX=no
IPXAUTOPRIMARY=
IPXAUTOFRAME=
IPXINTERNALNETNUM=
IPXINTERNALNODENUM=
IPV6_NETWORKING=no
IPV6_FORWARDING=no
IPV6_TUNNELCONFIG=no
GATEWAY6=
GATEWAY6DEV=
IPV6_GLOBALROUTEGW=
IPV6_GLOBALROUTEDEV=
USE_LDAP=no
LDAP_BASE_DN=
STATIC_ARP=no
STATIC_RARP=no
TLEDS_DEV=no

5. W Mozilli ustawilem w opcji "Serwer Proxy" (podpatrzylem to jak
pod windami ustawiali):
Serwer HTTP: 192.168.1.1 Port:8080

Probowalem, to tez wpisac w pozostale pola (SSL,FTP), ale bez
rezultatow.
Podobnych ustawien proxy probowalem z Kadu, ale nie idzie. Czy ktos
moglby mi udzielic jakiejs porady? Nie jestem zadnym specem, a spece
monterzy polegli. Czy mozna jakos zdefiniowac proxy "globalnie" (tak
zeby w programach juz nie trzeba bylo tego ustawiac).
I jeszcze jedno: moge korzystac z tego co w Windows funkcjonuje jako
"Otoczenie sieciowe"? Jezeli tak, to w jaki sposob?
Z gory dziekuje za pomoc
Boski Cinek---Marcin Biernat (dla marudzacych)