nfs - problemy, drugie podejście

btower btower w osiedle.net.pl
Wto, 18 Lis 2003, 17:14:06 CET

Dnia nie 16. listopada 2003 22:43, grzes napisał:
> Jak na razie nadal nie chce mi prawidłowo działać udostępnianie
> katalogów userów po nfs-ie.
> Streszczę jeszcze raz...
> Mam kompa - P200, 32MB RAM + ~180MB swap, dyski z / i /var ok 1GB, i
> katalogi userów na dysku 4GB, karta sieciowa na module tulip,
> Kernel 2.2.25-3 i wszystkie partycje raiserfs.
> Udostępniłem katalog /home/users przez nfs:

Wszystko powyżej nie powinno mieć znaczenia.

> <cat exports>
> /home/users 192.168.1.66(rw)
> </cat exports>
> Zamontowany na drugim komputerze - Athlon 1700+256MB RAM+80GB HD,
> sieć via-rhine, kernel 2.4.20-9pl7 własnej produkcji z cvs-u:
> <put>
> mount -tnfs  malutki:/home/users /mnt/zdalne/
> </put>

Ja bym sprobował raczej wpisu w fstab typu:(w jednej linii)
192.168.1.1:/mnt/cdrom         /mnt/cdrom1             nfs     noauto,ro,user
0 0

portmap na obu hostach odpalony?
Ja na kliencie (nie PLD) potrzebowalem jeszcze demona nfsmount

Z klienta:
# lsmod|grep nfs
nfs                    71960   1  (autoclean)
lockd                  51504   1  (autoclean) [nfs]
sunrpc                 66684   1  (autoclean) [nfs lockd]

z hosta udostepniającego:
# lsmod|grep nfs
nfsd                   70144   8  (autoclean)
lockd                  47360   1  (autoclean) [nfsd]
sunrpc                 58996   1  (autoclean) [nfsd lockd]

Jak z prawami dostępu do katalogu w którym jest montowany zasób zdalny?
To ważne bo u mnie dziwne rzeczy się robią jak z tym cos nie tak.

> Zaznaczę, że kopiowanie przez sambę czy www w tą samą stronę idzie
> prawidłowo. Kopiowanie przez nfs gdy udostępnie na lepszym komputerze
> katalog i zamontuję na słabszym też dobrze.
> Czy możliwe, że nfs na takim słabszym komputerze nie wyrabia się
> z odpowiedziami dla lepszego kompa?

Nie absolutnie bez znaczenia.