programowy RAID1

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Nie, 23 Lis 2003, 19:32:53 CET

On Sun, 23 Nov 2003, Robert 'dzeus' Graużenis wrote:

> Wygląda to tak, że klient zażyczył sobie aby dane były równocześnie
> zapisywane na dwóch dyskach więc postanowiłem zrobić RAID1, posiada
> ktoś jakiś zapis swoich doświadczeń w instalacji PLD na RAID1 lub
> sytuacji gdy dokładamy drugi dysk i dopiero wtedy tworzymy RAID. Będę
> bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Chciałem to zrobić na jądrze 2.2.25
> + reiserfs na Ra, czy taki zestaw już ktoś testował albo proponuje coś
> lepszego stabilniejszego, chcę to zrobić i później nie dotykać zbyt
> często a super wydajne nie musi to być, musi być za to stabilne.

RAID-1 software'owy i reiserfs (a dokladniej ktorykolwiek system z
ksiegowaniem) i 2.2 to bardzo ZLY POMYSL. Sami autorzy reiserfsa
o tym pisza. Jesli 2.2 to cos sprzetowego (np 3ware 7002)
a jesli software musi byc to 2.4 i... xfs.

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-