jak zastapic starego kernela nowym?

Rafał Majewski raaf_m w tenbit.pl
Sob, 22 Lis 2003, 19:34:00 CET

Użytkownik Mateusz Korniak napisał:

> Kernel nie może zamountować głównej (root) partycji.

> Zastanowić się czemu nie widzi tej partycji (nie ma obsługi fs jaki jest na /
> ) Odpalić jakiegokolwiek linuxa na tym kompie (może być ten mdrk, albo z
> RescueCD) poprawić to co jest źle i odpalić np lilo.
ale jak odpalic lilo? w tej chwili mam tak mdk 9.2 i loli.conf wyglada tak:

boot=/dev/fd0
map=/boot/map
default="linux"
keytable=/boot/pl.klt
prompt
nowarn
vga=0x318
timeout=100
message=/boot/message
menu-scheme=wb:bw:wb:bw
image=/boot/vmlinuz
         label="linux"
         root=/dev/hda7
         initrd=/boot/initrd.img
         append="devfs=mount hdc=ide-scsi acpi=ht resume=/dev/hda6"
         read-only
image=/boot/vmlinuz
         label="failsafe"
         root=/dev/hda7
         initrd=/boot/initrd.img
         append="devfs=nomount hdc=ide-scsi acpi=ht resume=/dev/hda6
failsafe"
         read-only
other=/dev/hda1
         label="windows"
         table=/dev/hda
other=/dev/fd0
         label="floppy"
         unsafe
natomiast  lilo pld wyglada tak:

# By default boot the pld entry
default=pld
# Wait 5 seconds for booting
timeout=50
# Default bootpartition
boot=/dev/hda
# well, we want to be asked...
prompt
# menu stuff ;)
menu-title = "PLD Linux"
menu-scheme = "wk:kc:ck:Ck"
read-only
# additional:
lba32
# dos image
other=/dev/hda1
         label=dos-hda1
# Linux image
image=/boot/vmlinuz
         root=/dev/hda10
         label=pld
         initrd=/boot/initrd
# EOF

jak mam odpalic lilo pld jak jestem w mdk?
jak zmienialalem kernela w pld to nie robilem niczego w lilo pld.
poprostu srestartowalem system. wydawalo mi sie ze
niczego nie musze zmieniac. w sekcji linux image jest jak bylo. nie wiem
ale chce sie dowiedziec.

dzekuje
raaf