NFS czemu tak sie dzieje ??

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Nie, 23 Lis 2003, 21:24:23 CET

On Sun, 23 Nov 2003, Pawel Koska wrote:

> Chce sobie udostepnic jedne katalog po NFS.
> Wszystko prawie dziala, ale z jednym wyjatkiem.
[...]
> Widac, dysk jest podmontowany do /test/test1/dysk
> Jesli wchodze na kliencie do /mnt/dysk/test1/dysk to nie widze
> zawartosci dysku /dev/hdb1 na serwerze, tylko to co bylo w katalogu
> /test/test1/dysk przed zamontowaniem tego dysku :-(
>
> Dlaczego tak sie dzieje ??

Dobre pytanie :) podejrzewam że problem wynika z tego że serwer nfs jest
w kernelu i zagląda na dyski na trochę niższym poziomie. Prawdopodobnie
użycie user-spacowego nfsd nie powodowałoby takich kłopotów.

> W czym jest problem, co musze zmienic, poprawic by bylo dobrze ??

Miałem taki problem przy udostępnianiu cdromu po nfsie.. wtedy sobie
radziłem tak że restartowałem nfsd po zamontowaniu płyty.. i działało.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :