tv z mplayera

Shining Path shiningpath w o2.pl
Pon, 24 Lis 2003, 21:16:26 CET

Witam.
Zachciało mi się dziś coś w TV obejrzeć na swoim komputerze. Chciałem
zaciągnąć do tego
mplayera, ale ten jakoś nie ma ochoty ze mną współpracować.

Uruchamiam:
mplayer tv:// driver=v4l:on:width=640:height=480:outfmt=i420:channel=R9
-vc rawi420 -vo sdl

otrzymuję zielony ekran, po zaeskejpowaniu:
Playing tv://
TV detected! ;-)
Selected driver: dummy
  name: NULL-TV
  author: alex
Selected input hasn't got a tuner!

Zastanawia mnie dlaczego mplayer upiera sie przy driverze dummy skoro
wyraźnie wskazałem mu,
że ma używać v4l. Żeby nie było - v4l jest załadowane.
Przestudiowałem manuala pod kątem TV - nie widzę żadnych błędów w składni.

Kilka informacji o systemie:

$ rpm -q mplayer
mplayer-1.0-0.pre2.1

$ uname -r
2.4.22-xfs
(własnej produkcji)

$ cat /proc/video/dev/video0
name            : BT878(AVerMedia TVPhone 98)
type            :
VID_TYPE_CAPTURE|VID_TYPE_TUNER|VID_TYPE_TELETEXT|VID_TYPE_OVERLAY
hardware        : 0x1

$ sudo lsmod | grep bttv
bttv                   94784   0  [lirc_gpio]
videodev                6176   3  [bttv]
i2c-algo-bit            7720   0  [bttv]
i2c-core               15300   0  [w83781d i2c-proc i2c-isa tvaudio bttv
tuner i2c-algo-bit]
soundcore               4036   7  [bttv emu10k1 sound]

Czy ktoś mógłby mi pomóc zlokalizować błąd i ubić drania?

Pozdrawiam.
--
Robert Halabowski - http://www.ghnet.pl/~halab
Lepszy Linux na dyskietce