tv z mplayera

WieslawKierbedz sprawki w wp.pl
Wto, 25 Lis 2003, 22:45:27 CET

Użytkownik Shining Path napisał:
> [...]

Jeśli używasz v4l2, to lepiej chyba użyć bttv-0.9 zamiast 0.7 (kernele 2.2 i niepatchowane 2.4).
0.9 pracuje na v4l2, 0.7 najwyżej używa v4l1-compat.
> mplayer własny - dystrybucyjny nie spełnił mych oczekiwań.
> przerobiłem pldowego speca w/g własnego widzimisię, do przejrzenia tutaj
> http://www.ghnet.pl/~halab/pliki/scripts/mplayer.spec
> Zaznaczę jednak istotną rzecz - na dystrybucyjnym tez nie działa!
>
> Używam 2.4.22 - własna produkcja.
> 2.6.0-test9 - mam także, ale bez jakichkolwiek łatek - skompilowałem sobie
> dla testu  (jak nazwa wskazuje :).
> Myślisz, że babor może być w kernelu 2.4.x? Na 2.4.20 pod Ra z mplayerem
2.4.20 - tu się zaczęły moje klopoty z v4l2 i trwały do 2.6 - próbowałem potem z 2.4.21 (2.4.22 sobie darowałem:)) i było to samo
- w videodev2.h było include <time.h> - wywoływało redeklarację (kolidowało - time.h jest nawet w kernelu chyba 2 razy i jeszcze w glibc),
potrzebne to jest do kompilacji samego videodev, od 2.4.22 jest już warunek - tylko w przypadku kompilacji kernela (i modułów),
aplikacje to omijają.

#ifdef __KERNEL__
#include <linux/time.h> /* need struct timeval */
#endif
W 2.4.20 jest tylko środkowa linijka.
Krótko - niektóre programy (w tym mplayer) w ogóle nie wykrywały (albo "unusable") v4l, albo się wywalały w trakcie kompilacji.
Teraz znowu jest ok. A przygodę z 2.4 skończyłem na 2.4.20 właśnie.
A 2.6 już na desktopie na 2.4 bym nie zamienił.

A patche nie są moje :(.
A lirc-devinput nie jest konieczny z tymi łatami - devinput działa na "czystym" 2.6.
A łaty lirca dodają moduły do starego, dobrego gpio animaxa, i seriala - wystarczą programy z distro - lirc-0.6.6.
(Piszę, bo zauważyłem, żeś i to chwycił ;)).

Ufff.

Wiesław Kierbedź
gg  2128870; wieslaw_kierbedz w jabber.org
www.v4l.prv.pl (video4linux - podstawy)