Poczatki z PLD ?

Pawel Koska poul w pf.pl
Czw, 9 Paź 2003, 13:14:55 CEST

Witam.

Jestem aktualnie posiadaczem Mandrake 9.1.
Chcialbym przejsc na PLD ale mam kilka pytan.

1. Czy iptables moze chodzic na jadrze 2.2 znaczy sie tym co jest na plycie
instalacyjnej PLD. Czy trzeba przechodzic na nowe jadro ? Czy takie przejscie
jest mozliwe do wykonania dla poczatkujacego uzytkownika ? Widzialem ze jest
sporo opisow jak to zrobic, ale czy zrobi sie to w miare bezproblemowo ?

2. Wypadalo by wpisac pewne reguly do iptables (jak uda mi sie odpalic
iptables i jakies jadro 2.4). No ale ja nie dam rady wpisac regul. W mandrake
korzystalem z shorewalla http://www.shorewall.net/ Czy jak sciagne rpm i
zainstaluje na PLD to bedzie to w miare przyzwoicie dzialac ?? Czy jest jakis
inny program, w miare latwy dla poczatkujacego dzieki ktoremu bedzie mozna
wpisywac regulki do iptables ??

3. Jak widac nie znam sie jeszcze dobrze na Linuksie, ale czy istnieje szansa
uzyskania tutaj pomocy na banalne pytania ?? (Napewno staral bym sie
wczesniej sprawdzic w google...).
Probowalem zorientowac sie na ircu, ale na #pld jest +m a nie znalazlem
zadnych #pld-help #pldhelp i temu podobnych.

Pozdrawiam
Pawel

--
O Muad'Dibie powiadamy, ze udal sie w podroz do krainy, gdzie stapa sie nie
zostawiajac sladow.