Poczatki z PLD ?

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Czw, 9 Paź 2003, 13:47:09 CEST

On Thu, 9 Oct 2003 13:14:55 +0200, you wrote:

>Witam.
>
>Jestem aktualnie posiadaczem Mandrake 9.1.
>Chcialbym przejsc na PLD ale mam kilka pytan.
>
>1. Czy iptables moze chodzic na jadrze 2.2 znaczy sie tym co jest na plycie
>instalacyjnej PLD. Czy trzeba przechodzic na nowe jadro ? Czy takie przejscie
>jest mozliwe do wykonania dla poczatkujacego uzytkownika ? Widzialem ze jest
>sporo opisow jak to zrobic, ale czy zrobi sie to w miare bezproblemowo ?

Łatwo przechodzi się na jąderko 2.4 - i tam jest iptables - więcej w
faq na www.pld-linux.org

>2. Wypadalo by wpisac pewne reguly do iptables (jak uda mi sie odpalic
>iptables i jakies jadro 2.4). No ale ja nie dam rady wpisac regul. W mandrake
>korzystalem z shorewalla http://www.shorewall.net/ Czy jak sciagne rpm i
>zainstaluje na PLD to bedzie to w miare przyzwoicie dzialac ?? Czy jest jakis
>inny program, w miare latwy dla poczatkujacego dzieki ktoremu bedzie mozna
>wpisywac regulki do iptables ??

Ja też kiedyś szukałem gotowców - ale życie zmusiło mnie do poznania
teotrii i praktyki z regułkami iptables - i teraz mam swój skrypcik,
który wykonuje co _ja_ chcę :)

[13:43] [@ciesiel(+i)] [2:#pldhelp(+nst)] [86 nicks (@23 +6 57)]

hm... kłamczuszek :)

pozdrawiam,