Jeszcze raz o fontach - czyli nie miała baba kłopotu ( długie )

px px w inteks.com.pl
Nie, 19 Paź 2003, 13:40:46 CEST

Witam,
Mam PLD RA+2.4.20-9 na laptopie Commpaq Armada m700, Konqueror 3.0.4. Miałem
czcionki na ekranie takie sobie (bez antyaliasing), ale czytelne i z
kompletem polskich znaków. Zachęcony przyjemnym interface'm poldex'a
doinstalowałem ghostscript (już dawno się do tego zabierałem ...) i całą furę
fontów, których dotąd nie miałem. Było tego sporo i nie jestem już w stanie
dociec co miałem a co dodałem :(. Do tego załaczyłem antyaliasing i ...
zaczeło się. Na większości stron www (onet, wp, ale także linuxnews.pl czy
7thguard.net) w Konquerorze polskie znaki diabli wzięli. Tzn. nie wszystkie -
tylko ł i ż zastąpił odstęp. Macałem, szukałem i znalazłem takie zjawisko w
linii demonstrującej czcionki w konfiguratorze KDE - to czcionki Verdana to
miały. Zmiana konfiguracji czcionek w KDE nic nie pomagała więc wyciąłem
wszystkie "Verdana", ale to nic nie zmieniło. W przypływie rozpaczy wyciąłem
z /usr/X11R6/lib/fonts/75dpi oraz z .../100dpi wszystkie czcionki, które nie
miały w nazwie członu "8859-2". Namieszało jeszcze bardziej: _wszystkie_
polskie literki na wp, linuxnews i 7thguard zamieniły się w kwadraciki :(
Przy tym było jednak parę stron, gdzie polskie literki cały czas były OK. (To
takie strony, które sam stworzyłem ...;) - podejrzewam, że były OK, bo nie
definiowałem na nich użycia konkretnych czcionek ...).
Wreszcie zrobiłem jeszcze jedno: przewaliłem na mój laptop "na żywca" cały
katalog /usr/X11R6/lib/fonts ze stojącego obok Mandrake 8.1, na którym
wszystko działa OK. I co mam teraz? na 7thguard i wp brak "ł" i "ż", na
linuxnews polskie literki są, ale jak z antyaliasingiem, to jakby nie
pasujące rozmiarem do reszty tekstu, Co jeszcze mogę zrobić, żeby wszystko
grało???

Pozdrowienia dla grupy
Paweł