Re: Problem z dpms - jak to wyłączyć ?

Rafal Rutkowski R.Rutkowski w elka.pw.edu.pl
Nie, 26 Paź 2003, 16:33:50 CET

On Fri, 24 Oct 2003 18:47:27 +0200, Paweł Synowiec <pawcio-s w go2.pl> wrote:

> [...]
>         Option  "DPMS"
>         Option  "SyncOnGreen"
> EndSection
>
> Section "ServerFlags"
>         Option  "DisableVidModeExtension"  "off"
>         Option  "BlankTime"     "2"
>         Option  "StandbyTime" "2"
>         Option  "SuspendTime" "2"
>         Option  "OffTime" "2"
> EndSection
>
> I tu niby jest wszystko OK, po 2 minutach sie wyłącza. Jednak chciałbym
> sobie np. obejrzeć film, wtedy ustawiam:
>
> xset -dpms
>
> i wyłącza dpms - jednak to nie działa, poniżej xset q:

(...)
> DPMS (Energy Star):
>   Standby: 120    Suspend: 120    Off: 120
>   DPMS is Disabled
(...)

> i czemu sie wyłącza monitor ? Próbowałem ustawiać: xset dpms force on
> ale to
> też nie pomaga. Dodam że próbowałem odpalić mplayer z opcją:
> -stop_xscreensaver też lipa, ale to chyba nie o to chodzi.
>
> Prosiłbym o wskazówki...
>
> Paczki nestowe, XFree86-4.3.99.14-1

Witam,
Mplayer powinien sam bez problemu wyłączyć dpms na czas odtwarzania.
Przychodzą mi do głowy takie wyjaśnienia:
1. Bug w X-ach (Czy w starszych wersjach miałeś ten sam problem?
     U mnie na nestowych 4.3.99.13-0.2 działa)
2. Używasz KDE i włączyłeś opcję oszczędzania monitora.
3. Spróbuj włączać DPMS nie w XFree86config, tylko xsetem
    (np. xset dpms 120 120 120).

--
Rafał Rutkowski
R.Rutkowski w elka.pw.edu.pl