ograniczenie uruchamiania programów

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Pon, 27 Paź 2003, 20:13:01 CET

On Mon, 27 Oct 2003, Andrzej Szombierski wrote:

> Najbardziej prymitywnie: zamontować /home i /tmp z noexec. A jeżeli chodzi
> o bardziej wyszukane/elastyczne metody to w grsecu jest coś takiego jak
> TPE (trusted path execution), które podobno właśnie do tego służy.

I jeszcze sam sobie od razu odpowiem, że nie ma takiej metody której nie
dałoby się obejść (np. kombinacje z bibliotekami dzielonymi), a dając
komuś prawo uruchamiania np. perla umożliwiamy mu i tak zrobienie
wszystkiego (tyle że musi się bardziej postarać).

Jakiś czas temu było tego typu zabezpieczenie na free.net.pl  (nie wiem
czy nadal jest) że za prawo uruchamiania własnych programów trzeba było
płacić, i moim zdaniem naprawdę nie było trudno tego ominąć :)

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :