PLD rescue na vmware - jak???

Michal Abramowicz abraam w cs.net.pl
Pią, 31 Paź 2003, 12:12:33 CET

On Fri, Oct 31, 2003 at 09:51:03AM +0100, Jacek Osiecki wrote:

> Czy ktoś próbował uruchomić rescueCD na vmware?
> Chciałem przy pomocy rescueCD zainstalować NESTa, tylko że niestety
> natrafiłem na nieprzyjemne problemy:
Nie raz ;)
Działa.

> 1. OK, znalazłem już że dysk stoi na BusLogic - więc OK...
Dokładnie.

> 2. Przegrałem zawartość / po uruchomieniu rescueCD na docelowy "dysk",
>    zrobiłem partycję itd. Problem w tym, że nie wiem jak ustawić lilo by w
>    ogóle startowało z tego dysku - nigdy nie bawiłem się initrd... zaś
>    lilo.conf w rescuecd jest puściutkie - jedyne co tam jest to odwołania
>    do bmp...
Tego nie klikałem.

> 3. Zastanawiam się czy nie zrobić iso ze źródłami kernela, pakietami
>    niezbędnymi do kompilacji itd - żeby skompilować normalny kernel,
>    z którym będzie już można normalnie postąpić... tylko że bawienie się
>    tak w chrootowanym środowisku to średnia przyjemność...
Po co ?

> Czy ktoś mógłby mniej więcej przybliżyć procedurę stawiania PLD na VMWare
> przy użyciu rescueCD? Byłbym dźwięczny...

Zabutować.
vmware ma miec w sensie dysk, czyli tam se klikasz ze ma jakąs
pojemność. Dostępny bedzie standardowo po załadowaniu BusLogic czyli
jako /dev/sda ;-)
Dzielisz fsiskiem.
Montujesz do /dest/ , mkdir -p /dest/var/lib/rpm
I piszesz poldek --install-dist=/dest --source=ftp://aaa/pld/ glibc
kernel lilo bash vim rpm poldek ... i tak dalej
chrooot /dest i poprawiasz lilo, fstab inne,

Michał Abramowicz		michal.abramowicz w cs net pl
				Cyber Service
				http://www.cs.net.pl