Problem z LILO

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Czw, 15 Kwi 2004, 11:59:43 CEST

On Thu, 15 Apr 2004, Jacek Osiecki wrote:

> Poprawiłem, teraz jest:
>
> ---------------------------
> boot=/dev/hda
> prompt
> lba32
> timeout=5
> default=l2424
> image=/boot/bzImage-2.4.20
>   root=/dev/hdc5
>   label=l2420
> image=/boot/bzImage-2.4.24
>   root=/dev/hdc5
>   label=l2424
> ---------------------------

Ja mam:
boot = /dev/hda
delay = 0
vga = normal
root=/dev/hda2
read-only
lba32

image = /boot/vmlinuz-2.4.25
 label = linux-2.4.25
 append="hdc=scsi"

image = /boot/vmlinuz-2.4.24
 label = linux-2.4.24
 append="hdc=scsi"

image = /boot/vmlinuz-2.4.23
 label = linux-2.4.23
 append="hdc=scsi"

image = /boot/vmlinuz-2.4.22
 label = linux-2.4.22
 append="hdc=scsi"
[...]
...i u mnie to akurat działa, ale ja nie mem devfs'a w kernelu wogóle
(żadnym - ani tym pod którym wywołuje lilo ani tym który chce zabootować),
i pewnie jeszcze sporo rzeczy mogę mieć innych
> Po odpaleniu lilo nadal pokazuje się ta informacja o /proc/partitions.
Taki komunikat kiedyś tam dostałem jak się bawiłem lilo pod rescuecd ale
wtedy sie wgrało tylko kernel panicowal.

> Po zrestartowaniu komputera... znowu ZONK :(
> Tym razem:
>
> L 99 99 99 99 99 99 99 (i tak pół ekranu...)
chm...brzydkie

[...]
> Z dyskietki odpalam 2.4.24 - dokładnie ten sam, który mam wskazany jako
> domyślny w lilo.conf. Na nim właśnie odpalam lilo - może faktycznie jakoś
> jest ten mój kernel pokręcony na tyle, że nie potrafi dobrze zapisać
> MBR? Wszystko inne działa, dostęp do urządzeń na USB, ttyS*, do /dev/hd*...
Jak domyślam się mowa tu o kernelu bezpośrednio bootującym z flopa. A
próbowałeś na jakiąś inną dyskietkę wgrać lilo i zabootować (tzn ustawić
mu boot=/dev/fd0)?

Pozdrawiam
Jan Meizner
jm w pld-linux.org