SSH - Prawa dostępu

Michal 'lipek' Lipka lipek w irc.pl
Wto, 14 Gru 2004, 13:36:55 CET

On Tue, 14 Dec 2004, Zaren wrote:

> Czy da się ustawić prawa w PLD aby użytkownik logujący się zdalnie przez ssh
> mógł przeglądać tylko swój katalog w /home/user a innych nie... chodzi mi o
> jakieś ustawienie globalne... dla wszystkich użytkowników

hmm
moze zabronic listowania /home/users ustawic chmod 700 /home/users/* ?
ale to i tak wlasciciel dowolnego katalogu w /home/users bedzie mogl
zmienic prawa dostepu do swojego katalogu domowego..

> Dodatkowo czy da się tak ustawić prawa dostępu do katalogu aby użytkownik A
> miał pełny dostęp a B mógł tylko odczytywać przy założeniu że żaden z nich
> nie jest właścicielem tegoż katalogu...

zrobic grupe w ktorej bedzie uzytkownik A a nie bedzie w niej uzytkownika
B i ustawic chmod 775 katalog chown wlasciciel.grupa katalog
gdzie wlasciciel to wlasciciel ( ;P ) a grupa to utworzona grupa w ktorej
sa Ci co maja miec pelny dostep a nie ma tych co maja miec prawo odczytu.
w sumie to nie jest rozwiazanie idealne ale ze wzgledu nabrak wiedzy tylko
takie mi przychodzi do glowy
pozdrawiam
lipek

--