USB <-> RS232

Fajti qrwamaca w go2.pl
Czw, 1 Lip 2004, 17:44:58 CEST

>BTW. ktoś może mi polecić konkretny model takiego konwertera na FTDI
>który by realizował PEŁNY RS-232 (z liniami sterującymi RTS, CTS, RS,
>DCD itp.) i bezproblemowo współpracował z Linuxem
>
>Miałem już kilka ale zawsze okazywało się że albo nie pracują albo
>nie mają pełnego rs-a, a ja taki potrzebuję do programatora.

spiesze doniesc ze urzadzonko PROLIFICA dziala od strzalu,
montuje sie jako /dev/ttyUSB0. Jeden mankament jaki
zauwazylem jest taki, ze sterownik zjada pierwszy bajt
transmisji (przynajmniej przy moich nastawach 9600, 8n1).

wyciag z szyny usb:

Device Descriptor:
bcdUSB:             0x0110
bDeviceClass:         0x00
bDeviceSubClass:      0x00
bDeviceProtocol:      0x00
bMaxPacketSize0:      0x08 (8)
idVendor:           0x067B (Prolific Technology, Inc.)
idProduct:          0x2303
bcdDevice:          0x0202
iManufacturer:        0x00
iProduct:             0x00
iSerialNumber:        0x00
bNumConfigurations:   0x01

  wyglada na to ze to urzadzonko jest oparte na chipie FTDI.
(kupilem je w formie kabelka, wtyk USB po jednej, po drugiej
 wiekszy wtyk RS-db9 z zatopiona elektronika). dziala na tym
modem wiec chyba sa wszystkie sygnaly.

  wlasnie tez dostalem modul http://www.soyter.pl/index.php?
pid=128, ale jeszcze nie podlaczylem, bo to nie jest gotowy
 kabelek tylko podzespol, ktory trzeba zasilac 5V (montuje
sie to do urzadzenia, ew jak sie spreparuje odpowidnia
wtyczke rs mozna zrobic uniwersalny kabelek). Jak bedzie
dzialac to jeszcze napisze.

regards

Fighter